Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rekapitulace soustředění v Itálii

4. 3. 2010

Sraz jsme s M.Gregorem a L.Panáčkovou měli v sobotu k večeru 20.2. 2010 v hotelu u jezera s nádherným výhledem z terasy přímo na alpy nedaleko trati v Lonátu, kde zrovna probíhal 15.ročník Winter Cupu. Měli jsme zde jedinečnou příležitost na vlastní oči shlédnout světovou motokárovou "špičku" v akci a nakouknout  v depu do stanů  nejlepších týmů. Obrovským zážitkem bylo vidět mistrovskou a vítěznou jízdu Libora Tomana,který si během vítězného tažení dokázal všimnout naše držení mu palců po celý závod a po projetí cílem přistavil káru na okraji dráhy u nás a šarmantním stylem naší skupině českých fandů poděkoval,radostně zamával s čehož měli obrouvskou radost převážně mladší vrstevníci české výpravy,ale nejenom oni,zanechalo to nádherné vzpomínky i na nás poněkud starší generaci.Taky nás všechny zaujalo obrovské nasazení sourozenců Gromanových z českého týmu Hagemann Racing s Opavy.Prostě neopakovatelný zážitek na celý život.

Druhý den 22.2. 2010 jsme po snídani již byli přichystáni trénovat na trati v Pompose. Počasí bylo docela slušné. Jezdilo se na suché trati a za teploty kolem 10st C. Celý trénink začal seznámením s programem dne a rozdáním úkolů. Začali jsme "kroužit" po dráze a Martin Gregor s Lucií Panáčkovou vše kontrolovali v zatáčkách. Poté došlo k zastavení jezdců a byly dále postupně rozebírány chyby jezdců s vysvětlením jak chyby odstranit.První seznámení s třídou Rotax Max probíhalo a já jsem zjistil že nový podvozek i motor je něco jiného než na co jsem byl zvyklý a styl jízdy,jestli nějaký mám, se budu muset znažit přizpůsobit poněkud jiné technice,která mile překvapila a při použití předních brzd souběžně se zadníma kára neskutečně nádherně brzdila.I s pozice takového jezdce jako jsem já byla jízda s novým podvozkem daleko lepší,okamžitě jsem poznal že rám je opravdu pružnější a celý podvozek se nádherně chová,vím je to věc i nastavení a jiných pneumatik,ale s károu jsem si mohl v uvozovkách dělat co chtěl a vždy dokázala ustat situace do kterých jsem se díky nezkušeností dostával.

Třetí den 23.2.2010  už počasí nebylo tak pěkné. Celou noc pršelo a celý den se trénovalo také na mokrých gumách. Z jezdeckého pohledu, ale měly tyto podmínky pro nás obrovský přínos. Vyzkoušel jsem si novou motokáru Rotax Max na mokré dráze a taky jsme dostal odbornou radu jak jet mokrou stopu stylem k dosažení co nejlepších časů.Samozdřejmostí bylo nastavení podvozku na mokro a následné,opakované rady Martina,který se snažil mě něco naučit.Nájezdy do zatáček a držení mokré stopy byly pochopitelné,ale někdy v některých situacích hůře s mé strany proveditelné a realizace jeho rad se né vždy dařila.Tak že už jsem přestal počítat kolik krát jsem vlastně vyletěl s dráhy.Ihned už první den jsem pochopil,že to nechce nic jiného, než jezdit,kroužit a vzít si s rad odborníka co nejvíce.

Na čtvrtý den 24.2.2010 jsme se přesunuli na trať do Migliána. Zde bylo počasí už o hodně lepší a teplota kolem 14 st.C. Tento den  už byly jasně patrné natrénované kilometry z minulých dnů,citěl jsem se i když zmožen (krční svaly,hlava jako by měla cca 50kg) za volantem lépe a jistěji. Po seznámení s tratí probíhalo klasické "pilování" průjezdů a zlepšování časů.Z mého pohledu mi tento tréning přinesl zpoustu pozitivních zážitků,ale zároveň jsem si uvědomil,že budu muset najet s károu této třídy hodně moc kilometrů než budu sám se sebou spokojen a v takové náladě jsem odjížděl domů.

Zdravím všechny kluky,kamarády,jezdce,kteří byly společně se mnou na tomto tréningu,těším se a doufám že mi finance dovolí zůčastnit se takových akcí více a že se tato partička nadšenců a profesionálů motokárových závodu zase sejde.

Samozdřejmostí je poděkování celému  GREGOR RACING TÝMU.

                                                                                                                                                  Děkuji