Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

NOVÉ POLEPY MS KART

Obrazek

Obrazek

 

_______________________________________

MECHATRON ME-SHIFTER F1 – ELEKTRONICKÉ ŘAZENÍ

Motokárový sport – moderní motoristická disciplína je prostředím, kde o vítězství či prohře rozhodují setiny sekundy. Na stupně vítězů vystoupí jen ti nejlépe připravení , kteří disponují perfektně připravenou moderní technikou. Špičkové týmy účastnící se světových soutěží vynakládají na přípravu techniky a pilotů částky čítající mnoho nul. Získání drobné výhody před soupeři může být tím rozhodujícím prvkem skládanky vedoucí k dobývaným titulům.
Firma MECHATRON založená v nedávné minulosti se soustředí na vývoj a výrobu užitečných elektronických pomocníků, kteří mají pomoci v ušetření cenných setinek sekundy závodníkům a zpříjemnit tento sport tisícům nadšenců, kteří se kartingu věnují rekreačně ve svém volném čase. V roce 2005 představila první prototypy elektronického řazení, které poskytla prvním testovacím pilotům.
Po sérii testů byl 12 února 2007 systém elektronického řazení ME-SHIFTER F1 Racing Evo představen motokárové veřejnosti prostřednictvím týmů a spolupracovníků, kteří se na jeho vývoji podíleli.

 

JAK FUNGUJE ME-SHIFTER F1  ?
Systém elektronického řazení nahrazuje manuální řazení a umožňuje pádly pod volantem měnit zařazený rychlostní stupeň během několika milisekund bez použití řadící páky. Elektronický systém při změně rychlostního stupně zároveň upravuje pomocí odpojovače zapalování otáčky motoru a zajišťuje hladké zařazení vyššího rychlostního stupně bez potřeby ovládání plynového pedálu.
PROČ BUDETE S ME-SHIFTEREM F1 RYCHLEJŠÍ NEŽ DOSUD  ?
  • >>> držíte plný plyn a pravým pádlem řadíte nahoru bez ubrání jako o život !
  • >>> s oběma rukama na volantu neposedný stroj snáze udržíte pod kontrolou…
  • >>> můžete řadit i v zatáčkách, kde jste si dříve netroufli sundat ruku z volantu …
  • >>> únava přichází mnohem později, i k večeru zůstává jízda radostným dováděním i na         jinak fyzicky náročné závodní trati …
  • >>> při jízdě na mokru přijde každá ruka vhod, můžete se lépe soustředit na řízení …
NEZÁVODÍM, JEZDÍM SI SE 125kou JEN PRO RADOST …
Právě vy oceníte výhody elektronického řazení nejvíce. Jezdec , pro kterého je karting především zábavou a prostředkem odreagování se od starostí všedních dnů, nedisponuje obvykle takovou fyzickou kondicí, jako trénovaný špičkový sportovec. Únava z náročného sportu přichází mnohem dříve a je často obtížné v plném tempu sahat po řadící páce a volit tu správnou rychlost. Konzistence dosahovaných časů nebývá tak dobrá,jako u zkušeného závodníka, nejvíce ztrát je obvykle způsobeno nepřesným řazením při krocení nespoutaného oře. Pokud je pro kartingového šampióna přínos měřen získanými desetinkami, pro hobby pilota znamená úspory času vyjádřené spíše ve vteřinách. Žádný den již nebude dost dlouhý, aby vyčerpal vaše síly a nadšení…  

 _________________________________________________________________________

Kartarena Ypsilonka – u Chebu vzniká nový motokárový areál

planekNa ploše 70.000 m2 se v současné době buduje u Chebu nový motokárový areál jménem Kartarena Ypsilonka. Celý areál a především samotný motokárový okruh je navržen v souladu s homologačními předpisy CIK FIA tak, aby vyhověl současným technickým požadavkům pro pořádání nejvyšších motokárových soutěží. Okruh s celkovou délkou 1251m má šířku 8 až 10metrů obsahuje startovní rovinku v délce 165m a je navržen s vnějším rychlým a vnitřním technickým sektorem. Vnější i vnitřní obrubníky jsou rovněž vyrobeny a osazeny přesně dle technických listů a dostatečně rozsáhlé jsou navrženy i únikové zóny.

Součástí okruhu je přirozeně také dostatečně veliké technické zázemí. PZS má plochu 1.300 m2 a nabízí dostatek prostoru pro kompletní předstartovní i cílový servis. V areálu je pro účastníky závodů či soukromé trénování navrženo 110 parkovacích boxů o doporučené velikosti 6x8m. Díky všem těmto parametrům může areál jako jedinný v ČR usilovat o získání licence třídy A. V plánu je také osazení veliké světelné informační tabule pro aktuální přenos dat již během tréninků či závodu samotnému a s dodavatelem časomíry se dojednává dodávka a instalace kontrolního kamerového systému, který by umožnil pořizovat videozáznamy jízd. 24. září 2008 byl dokončen asfaltový povrch 1. etapy okruhu s délkou 800m a první testovací jízdy slibují velice kvalitní jezdecký zážitek.

foto arenaPřes neskutečné české legislativní problémy, neuvěřitelný „nepořádek“ na úřadech a urputný boj s bankami se soukromému investorovi daří pomalu přivést k životu vysoce moderní motoristický areál, který jak doufáme nabídne motokárovým nadšencům služby nejvyšší kvality.

Oficiální zahájení a povolení provozu se předpokládá bohužel až na jaře 2009, protože vyřizování potřebných náležitostí na úřadech trvá bohužel roky ……..

_________________________________________________________________________

 

Představení nového modelu podvozku MS KART.

 

Jak jsme vás již informovali na konci loňského roku, naše společnost pro Vás, naše zákazníky, připravila zcela nový podvozek MS KART RZF 29.Tento podvozek je určen jak pro kategorie KF tak i KZ a ROTAX MAX. Jednotlivé varianty se liší pouze namontovaným brzdovým systémem, řazením a příslušenstvím.Podvozek RZF 29 je mezinárodně homologován, s platností homologace do roku 2014, číslo homologace je 35/CH/14.

Tento podvozek je zcela nový a není odvozen z podvozku RCA 26. Při vývoji podvozku byla věnována pozornost hlavně tomu, aby podvozek dobře fungoval i při použití měkčích pneumatik na nagumované trati.Všechny dosavadní testy nasvědčují tomu, že se našim konstruktérům podařilo připravit velmi dobrý a rychlý podvozek, který funguje jak na nagumované trati, tak i na mokré trati.Při všech testech bylo dosaženo rychlejších časů na jedno kolo, než s podvozkem RCA 26a konkurenčními povozky, které jsme měli možnost testovat.

Navíc dle názoru jezdců, kteří měli možnost nový podvozek testovat, se nový podvozek lépe řídí a závodit s ním přináší jezdci větší zábavu.

Nyní konkrétně k jednotlivým částem podvozku:

Rám – rám podvozku je zcela nové konstrukce. Je vyráběn z kvalitních chromolybdenových trubek které mají průměr 32 mm.Rámy podvozku budou dodávány ve dvou variantách. V základní variantě v tvrdosti MEDIUM a na zvláštní požadavek klienta ve tvrdosti SOFT.

V současné době doporučujeme našim zákazníkům používat variantu MEDIUM. Pokud se při dalších testech, které proběhnou v teplém – slunečném počasí na nagumované trati prokáže, že SOFT podvozek funguje za těchto podmínek lépe než MEDIUM, budeme vás o tom včas informovat, abyste si mohli vybrat ten optimální podvozek pro vaše podmínky.

Zadní osa – zadní osa je uložena v nových ložiscích a vnějším průměrem 80 mm. Domečky ložisek jsou nové konstrukce, s jinou tuhostí uložení v rámu. Poloha zadní osy je nastavitelná na výšku, s rozdílem 10 mm.Standardně je podvozek dodáván se zadní osou průměr 50 mm v pevnosti MEDIUM, s označením MS 53. Alternativně je dodávána měkčí osa MS 38. Všechny náboje na zadní osu včetně domečků ložisek jsou dodávány též z lehkých slitin hořčíku. Upozorňujeme na skutečnost, že hořčíková díly jsou nejen lehčí ale současně ovlivňují i jízdní vlastnosti povozku. Při jejich volbě je tedy potřeba postupovat s rozvahou. K vyztužení rámu za domečky zadní osy dodáváme jako příslušenství 2 vzpěry, které se montují mezi zadní domeček a držák zadního nárazníku.

Přední osa - podvozek MS R2F 29 je vybaven zcela novými předními závěsy s dutou osou a novými předními náboji, uloženými na šesti čepech o průměru 6mm. Rozhod přední osy se reguluje AL distančními kroužky mezi nábojem kola a nábojem brzdového kotouče.Svislý čep je uložen v novém systému excentrů, pro regulaci příklonu a záklonu předních kol.Náboje na přední kola jsou dodávány ve dvou délkách a v provedení aluminium nebo hořčík.

Brzdový systém - Po testování v letošním roce jsme rozhodli, že pro novou generaci podvozků budeme montovat brzdové systémy značky K-KART. Tyto brzdy jsou lehčí a vykazují vyšší brzdný účinek.

Všechny brzdové systémy K-KART jsou konstruované jako samostavitelné (s automatickým seřizováním vůle mezi brzdovými destičkami a brzdovým kotoučem). Dodáváme brzdové destičky třech různých tvrdostí : S 214 nejtvrdší, S 222 medium (montují se ve standardu) a S 273 jako speciální měkké.Od tohoto druhu podvozku dodáváme též přední brzdový systém ovládaný rukou, pro kategorie KF 1, KF 2 a ROTAX MAX. Celý tento systém je lehčí konstrukce než přední brzdy pro kategorie KZ.

Stabilizátory – podvozek má celkem tři stabilizátory. Boční – který je dodáván k podvozku a umožňuje několik druhů tuhosti nastavení. Přední a zadní, který si může zákazník přiobjednat jako zvláštní příslušenství. Přední stabilizátor je v současné době dodáván pouze v jednom provedení a to ze slabostěnné ocelové trubky. V nejbližší době uvažujeme o zavedení dalších verzí předního stabilizátoru a to z AL trubky a z plastu.

Chladiče – jako zvláštní příslušenství je k podvozkům RZF 29 dodáván ve standardu chladič KTM. Můžete si u nás objednat i větší a výkonnější chladič BAR, včetně držáku. Chladiče BAR jsou dodávány ve dvou velikostech.

Volanty – ve standartu jsou nabízeny dva volanty. Model 08 ve třech barvách a model 09 s obručí pokrytou hrubou gumou v místě kde jej jezdec drží.

Jako zvláštní příslušenství je dodáván volant CKR, ve dvou provedeních. Pro umístnění datarecordingu u AIM nebo ALFANO. K těmto volantům musí být speciální náboj volantu.

V průběhu měsíce února bude u nás, na vyžádání, k dispozici návod na nastavení nového podvozku RZF 29.

Vaše případné technické dotazy, ohledně nastavení podvozku směřujte prosím na pana Milana Šimáka nebo pana Jiřího Kahudu. I když je nastavení podvozku na danou trať a podmínky velmi složité, pokusíme se vám s tímto pomoci. Největší zodpovědnost ale stejně leží na vašem technikovi nebo mechanikovi, kteří dokáží nejlépe analyzovat momentální situaci na trati .

  CENY NOVÉHO PODVOZKU RZF 29

001B Podvozek MS KART RZF 29/KZ ...............................................................Kč 78.520 + DPH

002C Podvozek MS KART RZF 29/KF ................................................................Kč 54.800 + DPH

003 Podvozek MS KART RZF 29/KF2 s přední brzdou na ruku ...................Kč 78.000 + DPH


MS RZF 29/KF